1394-06-21 11:49
1051
0
20392
فضيلت خبر داد :

نمایش «غریبه ای از دریا» به جشنواره فجر سال جاری راه یافت / ارشاد آمادگی دارد تا پایان شهریور انتخابات انجمن نمایش گلستان را برگزار کند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان سطح آثار تولیدی بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی را مناسب ارزیابی کرد و گفت: نمایش «غریبه ای از دریا» به نویسندگی مجید انوری و کارگردانی رضا پورتراب زاده به جشنواره فجر سال جاری راه یافت.

به گزارش گلستان ما ؛ حجت الاسلام علی اصغر فضیلت، در آئین اختتامیه بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان استان گلستان اظهار داشت: گلستان جز استان هایی است که ظرفیت قابل توجهی در حوزه هنرهای نمایشی از دیرباز داشته است.

وی ادامه داد: نه تنها گرگان بلکه در مقاطعی اجرای نمایش در شهرستان هایی مانند رامیان، گنبد و کردکوی گواه وجود ظرفیت و پتانسیل بالا در این منطقه است.

وی افزود : فراخوان جشنواره تئاتر در اردیبهشت ماه داده شد و آثار تا 15 مرداد به دبیرخانه ارسال شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان تصریح کرد: در بخش جشنواره تئاتر امید جوان 17 اثر ارسال شد که 9 اثر به به دبیرخانه معرفی و 5 اثر به جشنواره راه یافت.

به گفته وی، در بخش تئاتر استانی نیز 13 تقاضا به دبیرخانه رسید که از این تعداد 7 اثر به جشنواره راه یافت.

فضیلت اظهارکرد: همه ما مفاهیم خنده و گریه، شکست و پیروزی، غم و شادی و زندگی و مرگ را می دانیم، اما برای این مفاهیم باید تفسیری مناسب نیز داشته باشیم و بدانیم از کجا و چگونه نشات می گیرد.

وی تاکید کرد: خنده ها، گریه ها، شادی ها و پیروزی های پوچ و خنده ها، گریه ها، شادی ها و پیروزی های واقعی داریم و باید از این پوچی ها دوری کنیم تا روح خود را متلاشی نکنیم.

حجت الاسلام فضیلت ضمن اشاره به فرا رسیدن انتخابات انجمن نمایش، اضافه کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان آمادگی دارد که تا پایان شهریور ماه امسال انتخابات انجمن نمایش استان را برگزار کند.

بیست و ششمین جشنواره تئاتر استانی و پانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان گلستان از 16 تا بیستم شهریور ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

انتهاي پيام/

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.